Елън

      Един от най-първите ми разкази въобще. Е, на практика първия... Продължение има... и ще се появи по-късно, когато мъглата се разсее и сенките се стопят в дим и ко казах?!
И тъй - приятно четене!
И линк към продължението, което може да прочетете после.



- Елън, ела насам!
Звънък женски смях огласи нощта.
- Хвани ме!
Луната осветяваше прелестната горичка. Звездите сияеха в небето като хиляди очи, гледащи младата двойка, гонеща се в сумрака.
- Хааайде, хвани ме де!
- Ей, само да те стигна!
Елън се спря рязко и се завъртя към Макс, който веднага се окопити и я сграбчи в обятията си. Звучната им целувка бе последвана от звънкия смях на момичето.
- Обичам те. Толкова те обичам, че ако любовта ми беше вода, цял океан не стига да я побере.
- Колко си банален! – оплези му се Елън.
- Но съм прав! Обичам те безумно! Не мога да живея без теб.
- И аз те обичам. И все пак си оставаш...
Не можа да довърши, защото устние на Макс се впиха в нейните. Пуснаха се чак когато останаха почти без дъх.
- Нека се разходим.
Двамата се хванаха за ръка и тръгнаха навътре в гората. Лунната светлина караше всичко да изглежда приказно. Сякаш беше сбъднат сън, само те, сами, под звездите.
Навътре гората се сгъстяваше и ставаше по-тъмно. Рехави облачета скриваха луната и Макс извади фенерче от джоба си. Ярката му светлина разсея мрака.
- Скъпи, какво ще правим? Имам предвид в бъдеще. Какво ще стане с нас?
- Какво ще стане ли? Е, аз...
- ... още ще те обичам, дори и след сто години. – довърши тя вместо него с усмивка. – Това вече съм го чувала и преди.
- Елън... – в гласа на Макс имаше лек укор. Пусна ръката й и се обърна към нея. – Не се шегувай толкова, понякога ме наскърбяваш. Сякаш не ми вярваш...
- Вярвам ти, разбира се! И аз те обичам. Нима си мислиш нещо друго?
Мъжът се опита да разгадае изражението на любимата си, но откри, че наоколо е твърде тъмно. В следващия миг лъч светлина прониза листата и се открои сияйната усмивка на Елън.
Двамата се прегърнаха и отново се целунаха, ръцете му нежно обвиха кръста и раменете й. Фенерчето тупна на земята и изгасна.
- Ох, чакай да го прибера.
Макс се отдръпна. Огледа се за него, но очите му още не бяха привикнали към тъмнината. Направи крачка встрани, но се спъна и подпря длани на студената земя. Встрани от него, Елън се засмя.
- Ха-ха, много смешно – кисело промърмори младежът.
 Възстанови равновесието си и зарови пръсти в мократа трева. Опипа наоколо, но без резултат.
- Елън, може ли да ми светнеш?
 Продължи да търси в мрака и най-сетне ръката му докосна кръглата пластмасова дръжка.
- Ето го. Най-...
Младежът изруга под сурдинка и хвърли празната бутилка надалеч.
- Що за човек ще изхвърли боклука си на такова красиво място? – Макс замълча раздразнен от находката си и от факта, че приятелката му стоеше отстрани безучастна. - Елън, светни ми със запалката де.
Отговор не последва.
- Елън?
Макс се огледа, но не я видя.
- Мила, не ми прави номера. Скоро трябва да се връщаме, ела да намеря проклетията.
Недалеч избуха бухал. Щурците свиреха тихо, вятър почти нямаше. Мъжът тръгна наляво, оглеждайки се за силует, най-вероятно прилепен до някое дърво.
- Еее-лъъън. Покажи сеее – гласът му се издигна и провлачи в притихналата нощ. Наблизо отново се обади бухал, сякаш болен от настинка.
- А! Чух те!
Женски смях разруши мрачната атмосфера. Елън избуха отново и пак се засмя.
- Ей, Макс, ти да не се уплаши? „Елън, не ми върти номера” – преправи гласа си в опит да наподоби плътния му тембър.
- Ще ти кажа аз на теб! – младежът скочи към нея и я вдигна във въздуха. Тя изписка и заудря леко по ръцете му, а после обгърна шията му и го целуна. Обви крака около него и изстена тихо.
Макс я остави на земята и се усмихна. Тя опря гръб в близкото дърво, седна и запали цигара. Огънчето освети за миг хубавото и лице. Елън усети влюбения му поглед макар и в тъмното и му се оплези.
Младежът погледна към небето. През гъстите клони не проникваше много светлина. Вятърът повя леко и прохладно.
- Скъпа, подай ми запалката, за да го намеря.
Елън я извади и му я връчи тържествено. Дръпна дълбоко от цигарата и издиша бавно дима.
- Хайде, намери го по-бързо и се върни при мен. Ще те чакам, ей!
- Разбира се, мила. Две-три минутки само. Ако ти трябвам за нещо – викни ми.
Момичето кимна с глава, но после се сети, че той не може да я види.
- Добре. – Дръпна отново от цигарата, облегна се на дървото и зачака.
Изминаха няколко минути. Елън загаси фаса в земята и се огледа. Лунната светлина вече проникваше през листата и осветяваше полянката пред нея.
- Ей, Макс, не го ли намери – подвикна. Щурците отново свиреха.
Досаден комар бръмна край нея и тя го отпъди с ръка.
- Скъпи, намери ли го?
Отново не последва отговор. Момичето се изправи и изтупа дънките си. Тръгна към мястото, където трябваше да е любимият й.
- Ей, сега да не ми го връщаш? Ха-ха, забавно ли ти е?
Мястото беше пусто. Момичето се огледа наоколо. Напразно.
- Макс, излез. Добре де, няма да правя така повече...
Щурците бяха замлъкнали. Бухала мълчеше.
- Макс? Къде си? Не е забавно! – Изплашена от вика й птичка хвръкна.
Тишина.
- Хей, Макс, обади се! Отговори ми! Извинявай за преди малко, но сега не е никак забавно!
Дори комари не се чуваха.
Елън се затича обратно. Препъна се и падна на коляно. Изправи се.
Мястото, къде бе седяла бе празно.
- Макс...
Гласът и трепна.
- Макс! Отговори ми, дяволите да те вземат! – истеричният й вик заглъхна в тишината.
Листата зашепнаха от повея на вятъра.
- Макс...
Сълза се търкулна по бузата й. Елън събра въздух за един последен вик.
- Макс, моля те! – Задави се в плач. – Макс...
Отговори й тишината.

Коментари

Популярни публикации от този блог

Светлина

Копринена кожа

Събота вечер